lördag 14 juli 2012

Gatlopp

När man går hem till oss är det lite som att gå gatlopp.
Här gör jag och lilla hund oss redo.


Nu närmar sig vägen vi ska svänga ner på. Första hindret är en stor hund som visserligen har både elstaket och vanligt staket (bra där) men den skäller nå så djävulskt. Har man otur kommer ägaren ut och vill snickesnacka. Det vill inte jag. Sök "hey abbot men in tights" på you tube så förstår du vad det är för typ. "jaaaaaaaasåååå, lilla tösabiten är ute och gååååår". Eller så kör hon en story om hur jobbigt det är att sopsortera. Kul för henne då att hon växte upp i en ren värld.



När man klarat av hinder nummer ett är det lungt ett litet tag, men pulsen ligger ändå högt. Precis framme vet man aldrig om grannen rakt över har bestämt sig för att ha sin pudel ute. "han är så snäll". Men fan vad kul för dig då, det är nämligen inte min hund. Har man dessutom saker att bära på då så blir det en aning kaoz. Min lilla hund är tosig, den räliga pudeln far runt och pissar ner halva vår entre och det blir lite hallaballo.

Sen äntligen....


Halleluja och änglar sjunger.


Ibland tar jag en liten omväg bara för att slippa stöta på lösa pudlar och annat som skapar oreda i min och lilla herr hunds värld. Så kan dom ju fortsätta ha sin hund lös. Tänkte låna en stor schäfer en dag. Så när lilla pudeln kommer och vill hälsa "för han är ju så snäll" så sitter han plötsligt som en liten tuggleksak i en schäfermun. Grannfika på det? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.