söndag 14 juli 2013

Spännande lista innehållande SPA, laserbehandling, sommarkatt, sommarfågel och mycket mer!

 
Mina myskorvar har det bra i solen.
 
Sommaren har kommit hit och det har varit sköna dagar i solen. Visserligen lite sämre väder idag, men jag tycker faktiskt det är lite skönt att få en solpausar-dag. Ebbisen sover i sin vagn på altanen och jag sitter och dricker mitt kaffe och knappar på datorn.
 
Dags för en lista!
Saker som hänt:
  • Jag har varit på spa med min kamrat Emma.A. Det var myyyyycket trevligt. Vi tog nästan slut på allt schampoo/balsam/lotion som fanns i omklädningsrummet, satt i varmt bad i tusen timmar, skrattade så man fick ont i magen, fick behandling (allså SPA-behandling), åt glass i Torekovs hamn och hade det mycket bra. Sånt som två föräldralediga, trötta mammor behöver :) Dagen innan vi åkte på spa hördes vi av och konstaterade både två att vi höll på och raka ben och ansa oss så jag ber om ursäkt om det var lite stopp i avloppen i  vår hemmakommun den kvällen. Men nu vet ni varför isåfall!
  •  
  • Jag har bokat tid för en konsultation för att se om jag kan göra en laserbehandling på ögonen. Det hade varit u n d e r b a r t att slippa glasögonen. Verkligen u n d e r b a r t. Ingen imma när man är ute och går/kommer in/springer/tränar. Inga glasögon som kasar ner som man hela tiden måste skjuta upp. Jag har märkt att även om jag inte har brillorna på (vilket jag ändå nästan alltid har) så skjuter jag ändå upp glasögonen fast dom inte är där. Såhär känner jag mig i glasögon:

  •  

  • Idag flög en fågel in på altanen. Sjukt äckligt. Men, såhär i efterhand ångrar jag en sak! Jag har köpt en väldigt fin fågelbur. Jag såg ett trädgårdsprogram med en väldigt fin trädgård och i denna trädgård fanns en undulat i en bur. Guuuuuuu va fint kände jag och hittade genast en fin bur. Sambons reaktion: sådär uppspelt. Nu har i alla fall buren kommit upp men ingen liten pretty bird finns i. Jag sa till min kille att man får lämna in undulater på en hembygdspark i närheten om man inte vill ha den/dom/det längre. Det där har jag bara hittat på själv, jag får väl släppa ut den, sommarkatterna ska väl också ha mat? Men, tillbaka till fågeln som kommit in på altanen, den skulle jag ju fångat och satt i buren. Men den var äcklig, den bajsade, och jag vill inte ha nån bajsarfågel. Jag ska nog bara ha blommor i min bur. Det blir nog bäst för alla. Utom för sommarkatterna som inte får sig en liten måltid i form av en sommarfågel.

  •  

  • Jag har fått blommor. Liljor. Jag älskar liljor. Vackraste blomman som finns nästan. Varför fick jag liljor? För att killen har åkt på en veckas fiskesemester i fjällen. Fy för i helvete vad jag ska ha liljor var eviga dag sen när han kommer hem, det lilla aset. Nä, bara skoja, gullegull, det är väl kul för honom med en semester.  


Nä, dags att fundera på vad jag ska bjuda Frida på när hon kommer från jobbet. Potatismos vet jag, men vad mer? Får gräva runt i frysen och se vad jag kan komma på för kulinariska överraskningar.

Tata så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.