onsdag 2 juli 2014

Paleorecept! Sipps och plättar!

Hur multitasking är inte denna kvällen då? Jag steker plättar, gör fruktsallad, tittar på morden i midsomer och bloggar. Effektivt va? Tur att det är på trean midsomer visas ikväll så man får reklampauserna att vara lite effektiv på.


Här får du en sjukt bra länk till paleo-plättar (mejerifria pannkakor heter dom visst där...): http://www.ceciliafolkesson.se/tag/pannkakor-paleo/ i alla fall, sjukt goda! kolla in övriga recept där, awesome!


Ett annat recept bara sådär: ta två ägg, knäck i en skål. Vispa ner vad frö och kärnor du har hemma, typ sesam, pumpakärnor, solroskärnor, chiafrö och flingsalt....vispa till smet. Bred ut på bakplåtspapper och in i ugen på 175 grader i tio minuter.  Stäng ugnen och låt det stå på eftervärmen. Hallå ja! Sippps, kallar Ebba det för. Smakar faktiskt som chips. Bra mellis, tugg, krubb....


Idag har vi varit på busfabriken, Ikea, Biltema och sen var jag och Ebba hos silversmeden som gör våra vigselringar. Det blir så fint! Längtar tills jag ska börja bära ringarna :)


Nu blir Morden i midsomer lidande, men man kan inte få allt här i världen.


Blä, har inte alls fungerat med träninge ndenna veckan och förra. Maten fungerar ju (fast jag kan inte sluta helt med cola zero...) men träningen har blivit lidande. Denna vckan jobbar Daniel kväll, är helt värdelöst. Mycket bättre när han jobbar morgon för då har man eftermiddagen tillsammans och jag kan sticka och träna och sånt. Jaja.....


Imorgon ska jag och Ebbs till Skånes Djurpark. Det ska bli lattjo!


Nu, plättar+fruktsallad=fika i djurparken imorgon. Och lite midsomer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.