torsdag 3 juli 2014

Skånes djurpark en sommar-regnig torsdag.


Idag har Ebba och jag varit i (på?) Skånes Djurpark. Jag har årskort där som går ut den 7e juli så nu jävlar ska vi åka till Skånes Djurpark! Nä, bara skoja, nu blir det nog inte fler gånger på det årskortet iallafall. Det var mysigt. Ebba hojtade av glädje när hon såg hästarna. Hon är väldigt snäll, min dotter. Hon erbjöd älgarna, hästarna och en björn att de kunde få sitta sidan om henne i vagnen. 

När vi skulle äta så åt vi uppe på Björnberget. Jag köpte en korv med mos till Ebba. När jag vände mig om i två sekunder för att hämta en stol till Ebba var det en jävla fiskmås som dök rakt ner på vårt bord och tog korven! Jaha, tillbaka till kassan. Jag tänkte att jag fick ju köpa en ny lunch till henne, men de var så himla gulliga i kassan och gav mig en helt ny korv med mos och allt. - Inte ditt fel att fiskmåsarna är galna, sa tjejen i kassan. Sånt tycker jag är fint! Sen släpade jag fram ett paraply till vårt bord (givetvis med Ebbas mat i andra handen så inte fiskmåsarna skulle ta sig en liten påtår). De hysteriska fiskmåsarna cirklade över alla matgästerna likt vildvittror. Små as.

Det är verkligen fint i Skånes Djurpark. Massa bra grillställen, lekplatser och fina djur. Roliga djuruppvisningar också. Ebba och jag tittade på rovdjursuppvisningen. Det var häftigt. En pilgrimsfalk med pinglor på sitt lilla huvud önskar jag mig i present någon gång. Käckt! 

När vi hade gått minst tusen mil (hela rundan i djurparken är typ aslång) så skulle vi köra hem. När jag höll på att packa in Ebba och alla våra saker i bilen så frågade jag Ebba vilket djur hon gillat bäst idag? 
Svaret kom direkt: OOOOOOOOOZZZZZZZZZZZZZIIIIIIIIII

Jaha, vi hade allså kunnat stanna hemma och glo på hunden istället..... 




HIIISTAR hojtade Ebba och spatserade iväg



Här ovanför cirklade vildvittrorna AKA fiskmåsar


Gungar i stora tjejen gunga!



Sluta nu mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.