fredag 1 augusti 2014

Juicedetox

Jag känner mig uppsvälld på nåt vis. Inte alls trevligt. Vill att magen ska platta till sig lite mer. Ska försöka köra en juicedetox. Tre dagar var tanken först, men jag tar en dag i taget istället. Passar på att kaffe-detoxa också när jag ändå är igång. Det enda jag tänker på nu: kaffe och mat. Såklart. Har jag berättat att jag gått på yoga hela sommaren? Jag är helt såld! Älskar det och känner att det är bra för kroppen och sinnet. Den som tror att yoga är lite mys-träning kan ju googla på det eller kolla på youtube. Kraftfullt, svettigt, nyttigt.... Hemma tvingar jag Danne att hjälpa mig att stå på händer mot väggen/honom och försöker få med honom på juicedetoxen. Juicedetoxen var det enda jag inte kunde få med honom på. Surpropp. Vill såklart ha en grym juicemaskin men det ingick inte i att-köpa-innan-långresan-budgeten så jag körde i den vanliga mixern, men det funkade också. På morgonen tar jag ett glas med en pressad citron och ingefära. Vatten som jag värmer i micron till det och så dricker man det ljummet. Gott och antiinflammatoriskt och allt vad du kan tänka dig. Dagens juicer (frukost och lunch) består av morötter, plommon, saft från en halv citron, broccoli, nektarin och.....det var nog alles. Blir ganska matigt i mixern, så man får lite tuggmotstånd. Mycket vatten och inget kaffe till det. Andas in och andas ut och låt kroppen detoxas. Önska mig lycka till så kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.