torsdag 7 november 2013

Inge mer danskekurs och mycket fin födelsedag!

Hej! Hur har du det? Jag har det finemoss. Födelsedagen var alldeles, alldeles underbar. Sparar den i hjärtat som ett varmt litet minne som jag plockar fram när det behövs. Fick ett väldigt fint halsband av min blivande man. Som är vi tre. Ett smycke jag alltid kan ha nära och med mig och fingra på när jag längtar efter den där JÄTTEskäggiga killen och vår lilla busloppa. Fint finare finast.

Det känns konstigt när man varit ledig sådär mitt i veckan. Hela tiden tror jag det är måndag, men det är det ju inte. Det är torsdag. Torsdagar är min absoluta favvodag. Jag gillar torsdagar. Då har man en längtan efter fredag och helg, lugnet innan stormen liksom.

Vad mer? Du vet huset jag sa att jag alltid velat ha? Jag ångrade mig. Vi vill ju flytta till något ställe där man har åkrar och ängar utanför huset, det har man inte i det huset som nu var till salu. Så det blir inget med det. Men det gör inget, för jag vill ha mina åkrar och ängar så jag fortsätter vänta och leta.

Gjorde en klok sak igår. Avslutade danskakursen. Det finns ingen tid och ingen lust. Och för vems skull gör jag det? Bättre att packa ner den där dusiga bebisen i vagnen och åka till Helsingör och handla blommor. Det lär jag mig nog mer danska på.

Titta. Mitt fina, fina halsband.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.