måndag 16 juni 2014

BB-väska och Åby Marknad!

Whoop, har precis parkerat mig i soffan efter en måndag som såhär i efterhand har svishat förbi snabbt.


Dagis har haft stängt idag så Ebba har varit med moster Lina hela dagen. Eller som hon säger: MAAAANNNNNNIIIIII. MAAAAANNNNNNIIIIIIIIIIIII! Lagom mallig Ebbis kan jag säga..... Hon sa knappt hejdå till mig när jag gick till jobb imorse. - Får mamma en kram? - Neeejjj, MANNNNIII, MANNNNIIII, hojtade ungen. Bra att hon hade kul ju :)


Rozz var med mig på jobb hela dagen för att Lina skulle slippa att ha båda två. Han sover som en stock när han är med mig där. Kanske för att han vet att han är fredad från att få Pippi Långstrump, en napp eller små händer som "kittlas" samtidigt som Ebba vrålar TIIIIIIIKLLEEE TIIIKKKLLLEEE i hans små öron. På lunchen gick jag och hämtade ut mitt vinstpaket från Loopi, en BB-skötväska. Eller ja, det hette så, men det är ju en skötväska. Så jävla snygg! Massa fina detaljer och fack. Jag sa till Daniel att jag vunnit en BB-väska. - Den vill jag behålla så lika bra att vi försöker skaffa fler barn. Han uppskattade inte skämtet och tyckte vi skulle sälja väskan. Torrboll. Det är min väska. En riktig rolls Royce skötväska!


När jag slutat for jag iväg för att fixa ögonbrynen och f'ärga ögonfransarna. Vi har ju köpstopp och å, men va fan, den personliga hygienen måste man ju få lov att greja med? Kände mig som Chewbacca, och när jag plockar ögonbrynen själv ser jag ut som en jävla Picasso-målniang. Ohlala, så nu är jag så plockad och fin.





Hem och väntade på publikens jubel över att jag var så fin, lagade mat till Ebba och vinkade hejjjåååå till MAAAAANNNNNIIIII. Sen cyklade Ebba och jag Korpens motionscykling igen, kammade ju hem en vinst sist vi gjorde det. 50 riksdaler i presentkort. Hurra! Extra bra att det var till Ica Kvantum för vi passade på att handla på vägen hem.


Nu har jag förberett morgondagens måltider och sitter och är extremt uppspelt över att det är marknad imorgon! Hurra! Jag är helt till mig över detta faktum! Har redan sett att knallarna börjat ställa upp sig och jag vill köpa följande: haremsbyxor, trätofflor, foppatofflor eller trätofflor till Ebba, vindspel, bär, armband med mycket färger och snöre, heliumballong till Ebba, Buddistiska träsaker...... jag kan inte hjälp det(kontrollera mig. Har jag blivit White trash?


Plingeplong.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.