tisdag 8 januari 2013

Framtiden är här

8 januari 2013. Årtalet 2013 känns verkligen som framtiden. Och framtiden har jag funderat på och lite har jag kommit fram till, och nu är det nu och idag är idag och ikväll är ikväll och alla sover utom jag. Lilla 4-månaders bäbisen (grattis på 4-månaders dagen igår loppan min), ryggskotts-pappan (stackarsstackars) och tokiga hunden (som roade sig med att dra upp en tom toapappersrulle ur pappersåtervinningen och dela i tusen bitar..varför?).

Idag fick jag ett så otroligt roligt mail. Tävlade i underbaraclaras julkalender i december, och idag fick jag veta att jag vunnit 500 kronor på ekokul.se! Jag blev så glad och har redan varit inne på sidan tusen gånger för att fundera på vad jag ska välja. Så himla härligt!

Sambon och jag har börjat följa en ny serie (som vi är typ sist i världen med att upptäcka) Game of thrones. Ohh vad spännande den är. Lite väl mycket rummel i sänghalmen, men det var kanske så på den tiden att man slogs med svärd, nuppade lite, slogs lite till, nuppade, födde upp drakar, nuppade, trollade, nuppade....Men det är en bra serie iallafall.

Idag var vi på bvc. 4-månaders kontroll för vårans spellevink. För att göra det lite mer spännande så slog jag och pappan vad om vikt, längd och utslagsfrågan huvudomfång. Vinnaren skulle få välja vilken serie vi ska börja följa sen. På bvc blängde vi tävlingslystet på varandra och japp...jag förlorade. Det betyder att jag antagligen tvingas titta påp en miljon avsnitt av rederiet eller tre kronor nu. Hurra? Men bäbis hade iallafall gått upp och växt som hon skulle. Hurra för Ebbisen!

Nu blir det spännande, inkognito på tv4. Måste se!Hej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.