fredag 11 januari 2013

Obligatorisk länk för nyblivna mammor!

Min kompis Ida är kul. Jättekul. Och bra. Jättebra. Det enda som inte är bra med henne är att hon bor i Danmark. Där är hon snart färdig läkare. Jag försöker övertyga henne att det är plastikkirurg hon ska bli så jag kan få lite schyssta kompispris. Ida har orkat höra på mitt gråt när amningen inte fungerade, när hormonerna var all over the place och man kände sig som världens minsta människa som skulle ta hand om världens minsta knytte och hur skulle man klara det. Då har Ida svarat med lugn och igenkännande, ärlighet, tröst och skratt. Fan vad hon är bra!

Den här länken skickade Ida nyss. http://www.mama.nu/Gravid--baby/10-storsta-chockerna-med-att-fa-barn

Den borde delas ut på bb!

1 kommentar:

  1. Måste tillägga att det var en kompis till mig (två-barnsmamma) som hittade länken, jag bara snodde den för jag tyckte den var så bra! Specielt nummer 1 borde alla nybakade föräldrar läsa, så de slipper känna sig som psykopater för att de inte är hurra-så-lyckliga-och-vilken-idyll-att-få-en-liten-bebis-glada hela tiden.

    SvaraRadera

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.