fredag 16 augusti 2013

20 frågor och svar om MIG MIG MIG

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Oj, det var en kul fråga. Varför frågar Skavlan aldrig någon om det? Jag skulle nog välja nån tecknad serie. Simpsons kanske? Där är allt så kul och bekymmerslöst och lite tokigt.
 
2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
Hmm...var riktigt nära att bli marinbiolog. Sökte och kom in på marinbiologisk inriktning i Lysekil och skulle flytta dit när jag började gymnasiet. Målade allt i blått, lyssnade på Enya och valsång med panflöjt. Sen ångrade jag mig och sökte till samhälle på hemmaplan i Skåne istället och bestämde mig för att bli journalist.
 
3. Vilken är din favoritdoft?
När man går förbi en tvättstuga och det luktar sådär riktigt rent, sköljmedel och tvättat. Och doften av min lilla humla och hennes lilla duniga huvud såklart.
 
4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
 Jag vill inte ligga så nära stranden i alla fall att nån tjock turist plockar upp mig och tar hem mig till sitt fula vardagsrum och lägger mig i en skål med billiga ljus från Ullared.
 
5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Äter hämningslöst av allt man kan bli fet av.
 
 
6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?Att jag hade haft snopp och moppemustasch?

 
7. Vilket är ditt favoritverktyg?
En tång. Sån som är kombo så man både kan böja saker och knipsa av saker. Man kan böja och knipsa allt!
 
8. Vad gör du om tio år?
 Toppar listan över dom som tjänar bäst i min kommun! Har en (eller kanske fler...?) glad och lycklig unge. Har jeans i stl 29 (fast dom är lite för stora och sitter baggy). Kör runt på en sponsrad EU-moppe (har alltid varit en dröm för mig och min kamrat Elin). Har en hund som lyssnar och lyder på inkallning. 
 
9. Vilken är din bästa danslåt?
Allt som är reggea och reggaeton. Tror jag varit en reggeaking i tidigare liv.
 
10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Klänningar?
11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
Hur mycket är det i svenska kronor? Mycket eller? Gå in på nån skitnödig affär i Helsingborg och köpa jättemycket, sen skulle jag komma och lämna tillbaka det nästa dag. Där är många skitnödiga i Helsingborg.
 
12. Vad tycker du om ordet hen?
Tycker väl att det finns större saker att lägga energi på. Men hen gör som hen vill.
 
13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
Blomkålsmos. Blomkålsmos for president!
 
14. Vad tycker du om köttkonsumtion?
En köttfri dag i veckan skadar väl inte? Kan man kompensera med att äta ännu mer kött dom andra dagarna?
 
15. Är du beroende av något?
Mina fina. Min make to be och min bäbis. Familj och vänner. Hunden. Mitt hem. Skratt. Nya lärdomar. Floskler.
 
16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
90-tals klassiker. Man kastas rätt in i låg/mellan/hög-stadiet igen.
 
17. Vad gör dig riktigt förbannad?
Dumhuvuden. Jag är så jävla trött på dumhuvuden.
 
18. Har du något riktigt bra husmorstips?
Jag fick för mig att såpa, ättika och nåt annat skit var allt man behöver när man ska städa. Miljövänligt och bra. Så jag försökte skura mitt hem med det i några år och förbjöd min kille att handla hem starka rengöringsmedel. Så en dag råkade MrMuscle vara det som fanns hemma. H A L L E fucking L U J A. Så mitt husmorstips: köp starka rengöringsmedel. W O W!
 
19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Ica-reklamen faktiskt....blir lika uppspelt varje gång det kommer en ny!
 
20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Jo, det tror jag nog. Fast jag var nog lite tokigare som barn. Hon var rolig, lill-Johanna. Fast jag har roligt nu också. Så vi håller nog varandra i handen, lill-Johanna och jag.
 
Det var väl kul det här! Jag hade jättekul i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.