torsdag 15 augusti 2013

Lchf - japp, det är det som gäller!

Jag har tänkt innan att LCHF verkar inte va något för mig. Jag som älskar bröd och potatis och allt som är vitt och fluffiluffigt. Men så utmanade min lilla lillasyster FEKFrida mig på tre veckors LCHF och nu har vi kört två. Och vet du? Jag mår så otroligt bra, har gått ner två kilo och längtar inte alls efter bröd och sånt (kanske lite, men inte så som jag trodde). Och så bra som jag mår så väger det upp den där brödlängtan som jag vet bara gör mig trött och degig ändå. Saker jag älskar istället: blomkålsmos. Allså, det är så gott så klockorna stannar. Idag gjorde jag en grönsaksgratäng. Mycket gott det också! På morgonen äter jag ägg med ost. Det är så otroligt gott det också! Jo, men du hör ju hur himla bra det är när allt är så gott. Och jag läser ju Katrin Zytiomerskas blogg och dom letade efter någon föräldraledig som kunde utvärdera deras sida. Nu har jag visserligen inte så många dagar kvar att vara föräldraledig, men jag älskar såna grejer så jag skrev och fick till svar att jag fick ett inlogg och ska feedbacka hur jag upplever hemsidan. Det är så kul så jag smäller av! Jag utvärderar för fullt! Antingen kommer dom tro att jag är dum i hela huvudet, eller så tycker dom jag ger bra feedback. Återstår att se! Så länge botaniserar jag bland wonderful recept och före&efter-bilder och träningsprogram och ohlala! Och här kommer jag of course berätta hur det går. 2 kilo adjö, 8 kvar. Det ska jag fanimig klara innan min 30-årsdag den 5 november och då ska jag få bada i blomkålsmos.

1 kommentar:

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.