onsdag 14 augusti 2013

Kristin Kaspersen´s "stark i kropp och själ" VS. Katrin Zytiomerska´s "dags att bli smal"

I löööve träningsböcker och matböcker. Det ger mig liksom en anledning att inte träna/äta rätt och plöja sidor istället och fundera på hur jag ska anta mina utmaningar. Just nu läser jag både Kristin Kaspersens nya bok "Stark i kropp och själ" och Katrin Zytiomerskas (skönt med någon som har lika svårt efternamn som jag) "Dags att bli smal". Haha, jag älskar Katrins ord och texter. Så härligt säker på mig själv vill jag också bli någon dag. Hon lullar inte om någonting. Hon uppmanar att man ska ha ett mantra där man tittar sig i speglen och säger "att va fet är oattraktiv" typ, jag har inte boken här nu, men nåt sånt var det. Dessutom skriver Katrin att smala människor som gått ner med hjälp av hennes tips gärna får komma fram och tacka henne. Däremot får tjocka gärna hålla sig undan. Haha! Jag tycker det är kul. Kul skrivit och kul att hon vågar säga vad hon tycker och tänker. I sverige ska man hela tiden va så jävla snäll mot allt och alla. Fast om man inte vill det då? Jag gillar Katrin, hon är rolig.

Kristin Kaspersens bok är mer yoga och klappiklapp. Men bra ändå. Kristin är nog lite snällare än Katrin. Men hallå vad hon tränar! ALLT verkar det som. Springer, åker skidor och skridskor och hej och hå. Det är faktiskt en mycket bra kombo att läsa dom båda böckerna samtidigt. Lite som yin och yang. 

Mitt mantra efter att ha blandläst dom båda: Tussituss ut och rör dig nu tjockis och alla är fina det är insidan som räknas ditt fetto.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.