tisdag 26 februari 2013

Nybadade

Det är ett nybadat gäng som sitter i soffan just nu. Idag: premiär för babysim. Succé för Ebbisens del. Plaska, se andra bebisar, takfläkt och stora lampor. Kan nästan inte bli bättre om man är en liten Ebba. Jag lyckades dock nästan ge henne vatten-trauma direkt. Innan man hoppar i plurret ska man ju tvaga sig rejält så inga basilusker hoppar ner i bassängen. Man är ju redan lite stressad för att bäbisen inte ska bli ledsen, hur man ska hinna tvåla in sig/schampoonera/få på badkläderna utan att bäbis blir jääättearg. Jag behövde inte oroa mig för det, för när jag satte igång dushen och trodde att vattnet skulle komma från ovan, kom det från dushmunstycket och vattnade ner Ebba som låg så gladeligen på sin lilla madrass på golvet. Hus i helvete, kan man ju säga....så där far jag runt naken och försöker trösta ledsen bäbis, schampoonera mig själv, få på baddräkten...ja. stökigt kan man säga. Men sen blev Ebba glad och vi kunde plaska runt med dom andra. Det är så häftigt att se den lilla puttiga kroppen i världens minsta badbyxor, dom små armarna, dom tjocka små benen, den fjuniga lilla nacken och dom stora, pigga ögonen som utforskar något nytt, varje sekund. Vår lilla älsklingsloppa.

Egentligen skulle Ebba heta Madicken. Men när hon ploppat ut i världen var hon inte alls någon Madicken, hon var en liten Ebba. Och tur var väl det, för titta vad rolig jag gjort till vagnen!

 
Ser lite ut som ett barn har gjort den, men det är ju bara gulligt. Det säger jag om någon frågar.... Madicken hade varit alldeles för långt att sy/göra/fixa.
 
En bild till bara innan jag ska hänga med mitt nybabade gäng.
Såhär gör Ebba nuförtiden när hon vaknar på morgonen. Lyfter/kravlar in under spjälsängsskyddet (heter väl det man sätter runt om) och ligger där och möter dagen. Glad som en speleman.
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.