fredag 1 februari 2013

På ruinens brant

Ohh..igår var jag så febrig och sjuk att jag bara orkade viska till sambon "nu dör jag nog". Sen somnade jag och vaknade igen och mådde mycket, mycket bättre. Jag låg med tre tjocktröjor, filt och brasan igång igår och frös ändå. Pratade med kompisen och hon är mycket tuffare. När hon har feber tar hon av sig så mycket hon kan, för att liksom fördriv det onda med ont. Smart och modigt, men nej tack, där går min gräns.
Men som sagt, idag: en helt ny människa. Jag blir alltid så toppad när krafterna kommer åter, vill göra allt då!

Idag påbörjade jag projekt "no more fat mama". Det är väl fan vad det ska va segt sista kilona. Har åtta pannor kvar sen jag var på tjocken, och nu får det fanimej räcka. Så dom ska jag klippa nu i mars. Har träningskort också nu, blev lite sinkad av plötsliga förkylningen/febern men det positiva med det är ju att man inte äter. Win win. Ger mig själv träningsledigt till måndag så förkylningen får dra förbi sen blir det till att jobba röven av sig.

Imorgon är både jag och sambo lediga. Jag är uppspelt för detta. Vad ska vi göra för kul? Min drömdag ser ut såhär:
- vaknar i tid, typ nio. Utvilade, glada, nöjda allihop. Äter goood frukost tillsammans(fast inte som man blir tjock av).
- åker på äventyr/utflykt. Vet inte riktigt var och hur, men nån slags utflykt iallafall.
- avslutar dagen med kanske lite spel. Jag vinner. Alla förundras över hur bra jag är.

Återstår att se vad sambo vill/tycker och vad verkligheten bjuder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.