måndag 21 oktober 2013

Hur man summerar en helg och inleder en vecka

Ursäkta miiig, helgen har varit så full av saker och ting och jopphejdi och jopphejda att jag knappt hunnit titta på the interenet. Jag har inte ens hunnit spela candy crush, har sjuk abstinens!

Det har varit en helg fylld av besök hos mami och papi. Börjar bli tradition att åka ut där på fredagen och stanna till söndagen. Daniel jobbar ändå, så Ebba och jag har det toppen hos dom med alla saker, systrar (ibland en, ibland två) och promenerar, leker och stojar.

I lördags tog jag och mamma en promenad med Ebba i byn. Köpte blommor som vi skulle ha till kransar och gick till en mysig liten garnaffär som också har leksaker. Dom hade fina plastdjur. Ebba har inga såna djur så jag köpte en ko till henne. Det var vad jag trodde i alla fall. Min mamma lärde mig sen att det INTE var en ko och det jag trodde var juver var allså inte juver. Hon var en han. Jag blev sjukt besviken. Och förvånad. Har en tjur verkligen testiklarna så långt från pillesnorren? I plastvärlden är det tydligen så.

Söndag=road trip-dag! Jag, mamma, Frida och lilla Ebbs åkte till Ullared. Jag hade vissa planer på vad jag skulle handla, men näää, det är inte så lätt med barnvagnen att strosa runt och titta i lugn och ro för hej baberibba vad mycket folk där var! Emellanåt kände man inte alls av det, emellanåt vad det kaozzzz!Men jag hittade lite smått och gott, Ebba var nöjd och hade fullt upp med att vinka till alla, känna på alla tomtar som fanns, bära runt på en stor mus-tomte med långa ben som hon bar runt halsen (!!), tigga clementin av en stackars kvinna, äta lunch, äta mellis, åka rulltrappa, åka hiss, road-trip fika på McDonalds, roadtrip spy på McDonalds och knappt sova någonting. När vi kom hem visade Frida allt som hon hade hittat och det var jättefina nagellack så nu MÅÅÅÅÅSTE jag åka dit igen och köpa nagellack. Sen åkte jag, killen, hunden och bäbisen hem. Det var ca 5 grader i huset, apkallt. Vi tände en brasa och somnade som grisar allihop.

Och måndagmorgon vaknade vi av att sotaren ringde på dörren. Det hade vi visst glömt att skriva upp. Panik. Hunden skällde, killen letade hysteriskt efter glasögonen, Ebba vaknade glatt i sin säng och vinkade till oss. En ny vecka är igång :)
 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.