måndag 7 oktober 2013

Hur mycket kan man göra på en helg? Läs här så får du veta!


Då har vi landat på måndag igen! Helgen har varit topptunnor fantastisk! Här ska du få vet vad jag och mitt gäng gjort. Låt oss ta det från början.
 
Fredag: Cyklade hem som ett jehu genom byn. Har alltid tyckt att folk som inte cyklar på trottoaren är dumma i huvudet, eller ja, det tycker jag fortfarande när jag kör bil, då ska alla bara hålla sig undan. Men när jag cyklar är det annorlunda. Tjooohoooo, jag bara susar fram. I alla fall, hem och packa ner allt jag kunde komma på att jag och gänget behöver för en helg borta. Packade i praktiska IKEA-påsen. Klassiker. Och några kassar vid sidan om. Puh. In med allt och hunden i bilen och sen hämtade jag mitt lilla gäng vilket innefattar bäbisen och hennes pappa, och sen hejochivaj till mina föräldrar. Från en förort till en annan!
 
Väl på plats där tog Ebba en tur och tittade så allt var som det var sist hon var där. Sen iväg på vernissage för konstgruppen i Ekeby. Mamma brukar vara med men stod över i år, så hon körde mormor-show med Ebba istälelt detta året. Ebba äääälskade att vara på vernissage. MAssor av folk som tittade på henne, massor av saker man INTE fick röra och till råga på allt blev man bjuden på mat. WOW!
Jag hittade en fantastisk ljusstake i tenn som jag funderar på att köpa. Sex personer som håller upp varsin ljushållare, svårt att förklara hur den ser ut, men den var underbar. Köper jag den lovar jag att lägga ut bild på den minst en gång om dagen. 
 
Sen gick vi hem och sen var det natta och alla somnade zZzZ.
 
Lördag: Överraskningsdag för killen. Han fick i 30-års prelle av sin faster med familj och kusiner att vara redo den 5 oktober. Jag höll tummarna för margretetorp-gästis frulle och Köpenhamn. Det blev Marina Place frulle och Köpenhamn, så HAPPYHAPPY DAY!
 
Jag älskar Köpenhamn. Älskar älskar älskar. En mycket fin och bra dag.
 
Söndag: Höstkrispig dag. Så vi åkte och tittade på alla djuren i Skånes Djurpark. Och sen var vi på Smaker från Söderåsen i Skäralid.
 
Ahhhhhhh. Vilken dag! Vilken helg!

en enda besvikelse har jag varit med om denna helgen. den nya resident evil filmen. du söte djävul vad dålig den var. jag har älskat alla dom andra i den serien, men denna? say what? uberdålig. buuu för den. Men en massa trötta zombies kan inte lägga sordi på allt skoj denna helgen så det var tur jag somnade från filmen och istället bara har massa glada minnen i hjärtat från helgen som gått.






 
Det finaste jag vet
 


En älg. Och solljus.



Älgskådare


Utelunch 5 oktober. HH=härliga höst


Björnungarna badade. Och mitt barn och pappan tittar på dom från utkiken.


Smutsiga björnar behöver bada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.