torsdag 10 oktober 2013

Upp och hoppa, hej och hå!

Morgonstund har guld i mun, skulle en präktig säga. Morgonstånd har Gund i mund, säger en inte lika präktig. Välj själv.

Sitter tittar ut över hösten som rusar runt på andra sidan fönstret. Lilla familjen sover....slöstockar. Jag ska börja en timme tidigare idag och somnade så otroligt gott på soffan igår vid 22-tden så jag är pigg.

Igår var mitt lilla gäng på utflykt med sina bästisar. Pappan och bäbisen var och tittade på fiskarna på Den blå planeten i Köpenhamn. Jag är aningens avis. I somras var jag och bäbisen där. Är det en hämnd, bara för att inte pappan fick följa med sist så fick inte jag följa med nu? Nä, men en av oss måste ju jubba och denna gången var det jag som jubba och pappan som är föräldraledig.

Jag passade på att ha lite egentid med hunden. Tog en mils-promme när jag kom hem, bara jag och hunden. Var han lycklig? Lagom. Antal lösa hundar vi mötte: två. Vad är det för fel på människor? K O P P L A D I N J Ä V L A H U N D om du inte kan ha koll på den. Jag skiter i om den är snäll och tusselull och gullegull, koppla ditt jävla as till hund. Sådär ja.

Ikväll händer något väldigt kul! Hoppas jag, jag förväntar mig det i alla fall. Kommer du ihåg att jag berättade att jag var på Hamlet med en kamrat som jag träffar med 5-års intervaller? Nu har vi fått fnatt och ska träffas igen (!!!!) inom loppet av en månad. Ikväll är det kranstillverkning i en blomsteraffär i Helsingborg som står på agendan.

Skulle hitta en bild på en fin höstkrans, så hittade jag denna. Så otroligt enkel och fin! Den gör jag nog inte ikväll, men den kan jag göra hemma en annan kväll.


Ikväll siktar jag på att göra en sån här. Minst!


Nu måste jag borsta tänderna, försöka få styr på håret och hitta något att ha på min lekamen. En bra dag önskar jag alla utom dom som inte har sina hundar kopplade.





2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

    Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Gustav
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud vad kul Gustav! Verkligen. Intresseklubben antecknar. Och nej, jag skriver inte att jag är föräldraledig för det är jag inte. Så fortsätt lycka till med din uppsökande verksamhet. /Johanna Z

      Radera

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.