söndag 13 oktober 2013

Aplångt inlägg. Men ska ju faktiskt summera tre hela dagar! Då blir det långt.

Ber om ursäkt att det upprepas, men helgeerna går verkligen i hejdundrande fart. Tur att jag hitter göra så otroligt mycket! Saker jag älskar med mig själv: att jag är  så inihelvetes företagsam och hittar på så mycket skoj. Och att jag är blygsam. Japp. Då kör vi:
glömde ju berätta att ebba var hos tandläkaren i fredags. Kul? inte särskilt skulle nog Ebba säga. Allt var toppen tills tandis ville se på tänderna. Då grät ebbis så mycket att hon kräktes, rakt ut på tandläkargolvet. Jag tror inte den stackars tandisen hade träffat så många barn innan, speciellt inte nyblivna 1åringar.... - kan du gapa Ebba? Gaaaaapa!
Ehh, nä, hon kan inte gapa på beställningen, om du har tur pekar hon ut sin egen näsa liksom. efter kaskadspyan och illvrålet och uppviande av några små bissingar tar tandis fram lådan med presenter. jättesnällt och fint, men Ebba kunde inte riktigt bestämma sig vilken av alla småsmå saker hon skulle ha så hon tog en hel näve tatueringar, två pyttesmå sköldpaddor i plast och en liten plastkista att lägga tänder i. Lägg till att hon redan hade pekat till sig en tub med tandkräm och en tandborste....Så när vi vinkade hejdå till tandis var ebba jättglad och jättenöjd och en miljon småprylar rikare...

Sen for gänget hem och mama for iväg för att tjäna lite pengar till hushållet och sen var det fredagkväll. Huj vad det går! Vi hade huset fullt på fredagkvällen. Killens bröder med familjer kom och firade vår lilla ettåringen lite i efterskott och det var en mysig kväll. Ebba var vaken till 22, megatoppad och mallgrodig över att leka med dom stora barnen. Sen snurrade ögonen i päran på henne, så jag gick upp och la henne. Då somnade hon direkt och vaknade bara till när det blev mål i den där fotbollsmatchen som spelades, då var det skrik från vuxenfolket på nedervåningen....

På lördagen skulle jag egentligen på en glaskurs på förmiddagen men jag ha knappt hunnit träffa killen och ebbs så jag stannade hemma. eller ja, stannade och stannade, jag tvingade med hela familjen på barnteater i ängelholm. Sagan om Max, som baseras på böckerna om Max och är teater för såna småskruttar som Ebba. vi var försenade så inihelvete, så vi sladdade in, jag och Ebb rusade in och tog platser. Pappan skulle parkera, teatern började....ingen pappa. Teatern pågick i 40 minuter och Ebba satt som klistrad. Förutom när hon dansade loss (lite då och då där hon tyckte det passade). Men klapp på axeln till skådespelarna som lyckades fånga den stora lilla publiken i 40 minuter. Inte dåligt. Var tog pappan vägen då? Nä, han fick inte komma in...stackarn. Först hetsar jag iväg alla på teater sen får han inte komma in..... han fick tröstfika sen när Ebba åt lunch...
På lördagkvällen kom E, S och lille S hit och lagade sig egen mat. Praktiskt med gäster som lagar sin gene mat :) Vi käkade, lekte tittut och försökte spela Mario Kart. Gick sådär med två ettåringar som tyckte att kontrollrarna var väldans kul..... gästerna åkte hem vid 20-snåret för att lägga sin knodd och jag och killen passade på att spela lite mer wii medans vår knodd låg på soffan och snarkade. Sen satte vi igång en film och 30 sekunder senare hade jag somnat.

Från teatern. Festligt.
Tvätta bilen hanns också med. Jag  och Ebba på insidan, the carwasher på utsidan. 

Söndag åt jag ingen frulle för kl 11 hade jag en brunch-träff. Men hallå vad gott! Brunch måste ju va en perfekt upfinning. Nobels fredspris till den som kom på det! Vi satt från 11 till 14. Mest pratade vi faktiskt, men herreminlåda så gott. Mycket bra ide. Både att uppfinna brunchen men också att träffa en vän över en brunch. Sen susa hem på min räsercykel. Där hittade jag mina föräldrar som passade le bebe. Som var nyvaken och på glatt humör och jag kastade av mig kalasbyxorna och svidade om till mysbralla och myströja och efter det har allt varit lek och mys. Helgens enda buuuuuu har varit när ebba drog en träklubba till en bultbräda i huvudet på mig när vi lekte. Det gjorde så ont så jag trodde jag skulle kräka. Sånt som händer. Nu ska jag ladda för en ny vecka och virka klart ben och armar på den där tigern jag försöker virka. Kan tänka mig att erbjuda pengar till någon som kan göra det till mig. Någon? Snälla?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.