tisdag 18 mars 2014

Hemkunskap! Husmor! Nu är jag sugen på att snöra på mig förklädet!

Vad har hänt? Börjar jag transformeras till en liten husmor? Nä. Tror inte det. Men jag är så galet sugen på att baka, laga mat och lära mig mer i köket. Blev så stolt över mig själv i helgen. Jag var lite tjurig för att vi hade en falukorv i kylen som ingen åt. Så vad gjorde jag? Pyttipanna med korven, potatis, paprika och säkert något mer. TADA! Nu är alla falukorv uppäten och inget gick till spillo. Filibubba vad gott! Eller ja, men helt okej iallafall. Nu sitter jag och kollar på recept på middagshjälpen.se Den här lilla mumsbiten...den ska jag nog testa att göra: http://www.middagshjalpen.se/recept/kvargkaka-med-hallon Typiskt att jag alltid ramlar in på desserter och bakverk.... Nu blev jag galet sugen på blomkål. Det är gott. Blomkålsgratäng kanske man skulle testa? Eller denna: http://www.middagshjalpen.se/recept/mos-med-blomkal-basilika Ja...ohlalala vad mycket spännade det finns i matvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.