måndag 10 mars 2014

Poetiskt. Mystiskt. trenchcoat och hatt. Blottare?

Det är kväll. Jag sitter och äter havrekakor som jag hittade i skafferiet. Jaja, tjat, jag har börjat äta godsaker igen. Livet är för kort för pulver och tråkigheter sa en klok kollega en gång för länge sen. Så rätt. Jag får väl se till att röra på mig istället för mat är så jävla gott. Min lilla tjej ligger och sover i sin säng på övervåningen. Sin stora tjejen säng. Sån som bäbisar som inte är bäbisar längre får ha. Så liten, men ändå så stor. Vårt älskade lilla hjärta. Vilket underbart väder det var idag! Imorse när jag cyklade till jobbet cyklade pappan och barnet med. Ebbeluring satt i sin cykelvagn och tuffade sig. Jag hade Rozz i min cykelkorg. Han tuffade inte sig. Han satt och pep hela vägen den lille böleröven. Sen cyklade den ledig pappan och flickan vidare för en dag i solen med parklek, fika i solen och gratis-banan i favvoaffären. Jag och böleröven cyklade till jobb och öppnade fönstret och släppte in solen och våren. 

 Denna veckan är jag lite mystisk. Tänk trenchcoat och hatt (nej, inte blottare). Jag jobbar nämligen extra som mystery shopper ibland. Hemligt va? Jag kan inte säga för vad och hur, men jag gör i alla fall anonyma shoppingbesök någonstans...mystiskt va? Denna veckan ska jag klämma in fem sådana här mystiska besök. Hoppas solen fortsätter vara framme, för då kan jag åka och vara hemlig shoppare och äta glass samtidigt. Två flugor på smällen på en gång. I helgen var jag på hem och villa och trädgård och hus (vet inte riktigt vad den hette). Mässa i Malmö i alla fall. Jag hade suttit på jobb dagen innan och sagt att jag inte tyckte det brukade va så mycket folk där. Det bet mig rätt så hårt i röven, för faaaaan med folk där va. Ganska svettigt med barnvagn och pigg 1,5-åring.... Men det fanns många fina fontäner som Ebba lattjade i/runt och många fina blomsterlökar till mig. Sen åkte vi på kalas och för att inte bli allt för utsvultna bottnade vi med mjukglass i solen. årets första mjukglass i solen smakar alltid allra, allra bäst. Jo, en sak till. Den fina bärselen jag vann...gillade Ebba den? Nä. Hon hatar den. Fan. Det ska ju va som en reklamfilm och hon ska nöjd sitta och titta på allt från sin utsiktsplats på mammas mage eller rygg. Som min kompis Ida sa - Skriker och sparkar dom så betyder det att dom är nöjda. En liten sak till! Jag köpte penseer på mässan. Så underbart söta. Som små smycken. Dom ska nog planteras ut imorgon. Ja, så får de bli. Inget annat? Hmm...Ebba hade namnsdag förra veckan. Hon fick en fin liten väska och en slimegrej av sin mormor och morfar. Hennes usla föräldrar hade inte köpt ett dugg. Men vi pussade lite extra mycket på henne och blåste på dom långa lockarna så det där lilla skrattet smög runt som vacker musik. Nä, over and out och allt det där. Hepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.