onsdag 8 januari 2014

Uppdatering nyårslöfte

Tänkte uppdatera dig lite på alla mina nyårslöfte. 
- inte handlat något onödigt
- hållt mig till mina Viktväktar-points
- är så jävla sugen på godis så jag håller på att bli knäpp
- har idag med mig linsbiffar och rivna morötter till lunch. Så äckligt att jag bara sitter och väntar på kollegan som beställt mat och lovat att jag skulle få såsen till mitt torra hopkok.

Men, tycker det går bra! Känns kul att utmana sig själv och se vad vi kan laga för mat av det vi har hemma. Igår trollade sambon fram lövbiff som legat i frysen. Dessutom finns där nån slags egenfångad fisk. Makrill eller sill...tänker att jag ska göra fiskgratäng. Husligt va?

Just det ja. Det här med utslagen. Har hållt sig lungt ett par dagar nu, knack i trä. Kombinationen kortisonmedecib (upp-piggande) och allergimedicin (sömnigt) är en spännande och lite skizofren kombo. Ohh, när kommer min sås egentligen? Svälter ihjäl. 

Gott va? Eller hur. Skjut mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.