onsdag 15 januari 2014

Visionboard



Nu är den uppe! Min visionboard för 2014. På den hittar man bland annat ordspråk som jag tar med mig in i det nya året. Exempel: keep calm and hakuna matata. Jag har en konstant puls på 250 typ (vet inte om det är högt i pulsvärde, men jag menar att jag sällan kopplar av). Det ska jag bli bättre på. Jag har inte läst en bok på flera år. Och nu har jag kommit på varför...jag är helt enkelt för uppe i varv för det hela tiden. Alltid är det nåt jag ska greja med, nåt projekt jag ska börja, färdigställa eller avsluta. Men nu ska det bli mer hakuna matata och röven i soffan.
Jag klistrade dit en bild på Kalle och Hobbe. Dom är kul och skrattar mycket. Jag vill skratta mycket 2014. På ett bra sätt allså, tillsamman med vänner. Inte på ett tokig-ensam-dåre-som-har-en-tam-koltrast-skratt vis. Nej, på det bra sättet. På min visionboard finns också en bild av en kvinna, smal och snärt, som joggar på en strand. Så himla tjusigt. Och min finaste bild på Ebba och mig är givetvis också med. Och ord om kärlek och min sambo, kille, pappan till mitt barn och blivande man. Dom två som är det viktigaste och finaste jag vet. På min visionboard är dom med för att jag alltid, alltid, alltid vill att dom ska veta vad dom betyder för mig.

Dessutom, på min tavla, bilder av pengar (jag vill ha massa pengar), pass (jag vill ut och resa så galet mycket nu...min resa-långt nerv har sovit länge nu), en Buddha (lugn och harmoni för i helvete) och Lara Croft i Tomb Raider. Hon är tuff hon. Tar ingen skit. Och i en av filmerna slår hon en haj på käften. Det är inte dåligt.

Sammanfattning: Visioner för 2014: kärleken, jogga i hotpants på strand med en levande gosetiger, bli rik och slå en haj på käften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.