onsdag 7 maj 2014

Bridezilla börjar vakna: att snetända för inget....

Haha...igår hände en dum sak som jag skäms aningens över. Jag berättade ju att jag köpt min brudklänning inför det stundande bröllopet. Mmm, alles frid och fröjd. Men igår....hallå ja, vad hände egentligen?


Frida, min syster, var och hälsade på. Hon sitter på en stol i köket och jag grejer med diskmaskinen. -Jag var och tog ett foto på min klänning idag, kvidelittrade jag. Men det var lite konstigt, den hängde kvar i provrummet. Allså det där provrummet för brudklänningar, kvillevittrade jag.
- Men vadå, sa du inget? Den ska ju inte hänga där?, säger Frida då.
Och myyy loord. Det var här jag fick en snetändning. Typ ADHD/haschpsykos/pms i ett. DET ÄR ALLSÅ SÅ BRIDEZILLA STRIKES!


- Nähä, då får den väl hänga där och bli skitig och (jag använde även fula könsord i detta sammanhang) och BLAAAAABLAAAAABLAAAA.....


Frida bara...ehh va??? Och sen stormade jag runt lite, och sen började jag böla  och sa att klänningen säkert kommer va skitig när jag får den och alla kommer gå och pilla på den och nu kommer jag inte kunna sova för att jag tänker på klänningen.


Frida: Mmm säkert ditt dumhuvudbitch.


Det blev kväll och det blev natt och jag sov och glömde ta min bettskena och gnislade loss en bit på framtanden så nu ser jag ut som Magica De Hex. I alla fall, ny dag och nya möjligheter. Klockan 10,00 EXAKT ringer jag affären. NUMRET KAN INTE NÅS. Nooooooo! Paniken! Så jag letar upp dom på facebook. Frågar efter numret. Väntar en evighet på svar och ser framför mig alla som griser, snyter sig, smutsar ner min klänning. Får svar att deras telefon är  knas, kan de hjälpa mig över facebook kanske? JA! RÄDDA MIN KLÄNNING! Jag berättar i ett Pm vad det gäller och säger att jag kan ta hem klänningen istället om den ska hänga ute på det där viset. Bridezilla är på g helt enkelt!


Svaret då? Nemas problemas. Där klänningen hängde var de brudklänningar som blivit sålda. Det provrummet används inte och klänningen ska inom kort flyttas till ett eget rum med sålda klänningar.


Puh....tack så mycket för det. Bridezilla lugn för nu. Men man vet aldrig när hon vaknar till nästa gång...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.