måndag 26 maj 2014

lättt pårökt inlägg

måndagkväll....det lät som någon just vevade igång en vuvuzela i byn. eller så är det krigslarmt. ryssen eller aliena anfaller. det viktigaste för mig är att hinna blogga klart isåfall. innan ryssen eller alliens slår till.
men allså hörredu, vilken helg det varit! fredag...vad gjorde jag då...jo....då kom våra kompsiar emma, stefan och deras lille påg på besök. det var mys. vi grillade. det var också mys.
just det ja, innan dess var det jättevarmt och jag slutade tidigt på jobb och min kille och vårt barn kom ooch hämtade mig. vi åkte till vår favvofavvo-butik och köpte kött och grönsaker och kollade på fåren och lammen. hejdå mamma bä, sa ebbeluring när vi åkte därifrån.
sötpotatis. vilken jävla grej! ska äta den till allt från och med nu! 

lördag kom min mamma hit så gick vi på byn. jag älskar att gå på byn! klippan har ett levande centrum och jag gör vad jag kan när jag kan ch försöker handla på hemmaplan. dessvärre lägger en del butiker ner nu, hoppas det kommer nya som hjälper bykärnan att vara levande. 

men gud vad tråkigt jag skriver idag, som nån jävla redogörelse. skriver följadne stödord till mig själv så jag kommer ihåg att skriva allt kul jag vill berätta om: trehjulingar på loppis, docka på loppis, mors dag på sofiero, tappad hatt, tåg/buss med hund och barn, rhdendenron, rabarberpaj på ötzis vis, burpees, husmor med snack i köket, mastedontblommor och min nya sommarhatt.

nu ska jag sova. hej. 

ursäkta dyselexin bu the way. kom på att jag köpt ett tangentbord till min iPad och då dansar fingrarna så fort att det blir fel liitie hrä och drä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.