måndag 12 maj 2014

Hästar, tråkig söndag, bovetebröd och raps-promenad

När jag ändå sitter här i min ensamhet kan jag ju berätta lite om helgen. 

Planen var på det här viset i lördags: 
Jag iväg och träna på morgonen och sen hela lilla familjen iväg på hästtävling vid 2-tiden. Toppen!

Kl 9 får Daniel ett samtal och frågan om vi kommer och tittar på hästtävlingen...som började 10 typ. Daniel kollen Carlsson får eld i röven liksom hans blivande fru och dotter. Frulle till Ebba, avboka träning för mig och hej och ivaj.



Heja heja Hanna hoppa heja hiiiissstt hojtade Ebba. Det var jättekul och Ebba älskade det! Blir kanske en liten hästtjej av henne? Det var "faster" Hanna som tävlade och hon var superbra! Klarade båda banorna felfritt och fy satan vad stor hennes häst är.

Hiiiieeeessstt aaaatttttaaaa (vilket betyder: häst äta)

Nu är lunchen snart slut. Vad mer i helgen? Fredag: hoppade av bilen i billesholm och gick till Ekeby. Rozz var mycket glad och det var vackert. 



Igår söndag bara öste regnet ner. Ebba och jag klättrade på väggarna, gjorde trolldeg (Ebba åt ungefär hälften..) och vi bakade bovetebröd.





Nähä. Lunchen är slut om liten stund. Håll tummarna att det slutar regna snart!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.