söndag 4 maj 2014

Effektiv helg

Har kurrat ner mig i loppelådan nu. Känner mig sjukt nöjd med mig själv som förberett följande:
Frulle, kläder, lunch och....det var alles men hurra på det!
Recept på asgod frukost: kesoplättsr. 1 ägg, 100 g keso och 0,75 tsk fiberhusk. Vispa runt, gärna med mixer. Låt dra några minuter. Stek på låg värme. Blir cirka 3-4 plättar. Så ohlala-gott! Nog med mina kulinariska färdigheter. Helgen har varit fin. Effektiv, men mycket bra. Ebba har varit hoa mormor, morfar och moster Frida hela helgen. Jag skjutsade ut henne i lördags fm, vinkade heeeejjjååå och for hem. Daniel och jag var  galet effektiva i trädgården. Oljade allt som har med trävirke att göra och Daniel målade gavlarna på huset. Vi satte upp saker som behövdes sättas upp, städade garaget, klippte gräs, drog upp ogräs, planterade i växthuset...puh! Nu är det så skinande Grant i trädgården att inte ett  ögjävel ät torrt som min kompis Elin skulle sagt.

Idag: trädgårdshitler hetsade upp i ottan så det var bara att börja olja staket direkt. När jag var klar med det gick jag, likt den lydiga hemmafru jag är, in och förberedde min nya paradrätt: pulled chicken. Sen åkte jag och hämtade lilla sprätt somhaft det toppenbra! Hon hade tydligt övat på många ord :)



Adjöken till gänget och tillbaka hem. Där var det städat även inuti huset (taaaack bästa Daniel) och den pullade kycklingen var nästan klar. Plingplong så ringde gästerna på dörren och helgen avslutades med trädgårdsvisning och söndagsmiddag och sen den tillhörande kvällspromenaden med Ebba och sin välling och jag och min P3 dokumentär. 

Nåt mer? Nä, det var det hele. Nu blir det jobb dag till fredag. Känns ovant, längesen det var en hel arbetsvecka. Blir lite besviken på Jesus. Kunde han inte gjort minst en sak i veckan som befogat fler röda dagar. Tycker jag. Han gick ju för fan på vatten! Vilken dag var det? Det vill jag fira med ledighet och sång. Och vin. 

Nä, natti natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.