onsdag 28 maj 2014

Måndagsaktivitet: Motionscykling med Korpen i Klippan

I måndags gjorde jag och Ebba något riktigt kul. Jag har sett det flera gånger, men aldrig fått tummarna loss, men nu var det dags!
Korpens motionscykling genom Klippan. Men hallå vilken kul idé! Först köper man en startlott. Där fyller man sedan i namn och sånt så kan man vinna presentkort. Toppen.
Nu gäller det att hålla djävulskt hårt i sin lilla lapp och inte cykla så fort så man tappar den, då är det helt BORTKASTAT.

Sen cyklade Ebba och jag mot Vedby Skola. Allså, jag är inte infödd Klippanbo, men har ju koll på var Vedby Skola ligger (där målet var). Så jag trampade på mot campingen, för då vet jag att jag är på rätt håll. Sen kom massa söta villaområde där allt ser likadant ut och cykelvägarna går hit och dit. Där vimsade vi runt ett tag, men sen kom det ett par som såg ut att vara på samma mission som Ebba och jag, så jag tog rygg på dom. Sjukt obehagligt om dom bara skulle cykla hem och jag kommit insusandes på deras uppfart. De cyklade i alla fall på så in i helvete, så efter ett tag tappade vi bort dom. Men vi fick i alla fall se massa vackra trädgårdar, omgivningar och nya ställen.

Helt plötsligt, som en OAS uppenbarade sig Vedby Skola och jag lämnade in min lilla lapp.







Sen susade vi hemåt och då kom jag såklart inte ihåg vilket håll vi cyklat för att komma dit så då fick vi se nya omgivningar och trädgårdar. Då hittade vi dessutom en lekplats vi aldrig besökt så där gjorde vi ett depåstopp och drack vatten och körde lite motorcykel.







Sen cyklade vi hem igen och jag cyklade fel lite här och där. Tänk om jag varit en stackars turist, kanske från Azerbadjan, som ville lära mig mer om Klippan och cykla Korpens måndagscykling. Då hade den stackars turisten haft jävligt svårt att hitta ska jag säga. Fast det är kanske inte meningen att turister ska köra rundan? Korpen är ju ett friskvårds-hejsan som vill få oss svennebananer i rörelse. Jo, så är det såklart. Kommer man som turist från Azerbadjan får man hitta på annat i Klippan. Man kan ju tillexempel cykla dressin i Ljungbyhed. Japp, om du som är turist från Azerbadjan läser detta så gör dressingrejen istället. Just sayin.


Över milen blev det på cykeln, det kändes inte alls så långt. Solen sken, fåglarna kvidderittade och för 25:- är det ett mycket roligt måndagsnöje (om man har BRA lokalsinne och det inte blåser. Jag hatar att cykla när det blåser). Ebba och jag ger helt klart tummen upp för måndagscyklingen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.