onsdag 30 april 2014

Vintern rasat. Majbål i Klippan med kor, stämsång, vällingflarra och marschaller.



Det har blivit en kvällsritual. Den började samtidigt som det fina vädret kom och de varma vindarna återvände. Ebba i pyjamasen nerbäddad i sin vagn med filt, mössa och vällingen. Jag med en P3 dokumentär i öronen och ett gäng kilometer. Rozz är också med i vanliga fall, men idag fick han stanna hemma.....majbål och raketer för våren är inget för en liten skotträdd hund.



Marschaller visade vägen och uppspelta kor var förband.





Jag försökte ta en selfie på oss med elden som bakgrund. Det gick sådär. Ebba somnade under promenadens första etapp, men sen vaknade hon. Och tur var det annars hade hon missat både råmande kor, elden och kören som sjöng så vackert.

Jag älskar "vintern rasat". Det är någonting med majbål och Valborg. Det känns så nytt och fräscht och nästan som en nystart. Och givetvis ett STORT VÄLKOMMEN TILL VÅREN!









Det var Ebba och de andra tonåringarna som grabbade en flarra!


På vägen hem såg vi fyrverkerierna på avstånd och både Ebba och jag sa WOW! Sen plockade jag syrener som slagit ut. Jag älskar syrener. Synd att vårt bröllop är i augusti, annars hade jag haft en stor bukett syrener som brudbukett.

Vi hade en fin Valborg. Ebba och jag. Daniel jobbade annars hade det ju varit ultimat om han också var med, men vi har det fint, jag och Ebba också. Min vargunge och jag.

Nu väntar uppesittarnatt. Vi ska prata med personer som kommer bli viktigai vårt liv och för kommande äventyr. Men dom sitter på andra sidan Atlanten och har inte alls firat Vaelboerg. Så vi väntar på att dom ska komma hem från jobbet så vi kan Skypa. 9 timmar efter oss är dom och både Daniel och jag är lite nervösa. Men det blir bra. Jag har värmen från majbrasan med mig och dofterna av syren. Då blir allt bra.  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.