fredag 11 april 2014

Pulled pork, bärstol, ledig dag med soundtrack av maracas

Ahhhhh....fredagskväll. Tur att jag sitter upprätt och skriver detta annars hade jag somnat som en stor jävla stock. Igår var jag ledig. Ebba och jag tog en heldag och åkte till Ängelholm. Där strosade vi runt, tittade på folk, hundar, ankor, fler hundar, roliga små löv, cyklar och mycket annat som är fantastiskt i en 1,5-årings värld. Sen somnade Ebba i sin vagn så jag passade på att långluncha med mig själv. Trevligt faktiskt, det var längesen jag satt ner med mig själv och funderade och kände efter hur läget är. Jag fick intrycket av att jag mår bra och sånt så det var ju jättebra! Sen vaknade Ebba med håret på alla håll och kanter och vi gick till biblioteket och dansade loss till babyrytmik. Ebba ger tillställningen: 4 av 5 maracas. Den enda hon saknade var lite fler stora barn. Sen jihooooo, iväg med tåget mot Helsingborg där vi mötte upp pappan och Frida och gick till resebyrån och pratade om vårt kommande äventyr. Mer om det lite längre fram men ledtrådar (3 månader, USA, Colorado, Yellowstone, Hawaii) ja, det är ledtrådarna. Tihi. Idag lämnade jag skrutt på dagis vid halv nio. Eftersom hon tydligen älskar sin bärstol nu så bar jag Ebba-prinsessan i den till dagis. 


Tänker att det är bra att öva upp små etapper åt gången så kan vi vandra flera mil i sommar. Eller kilometer. Eller meter. Sen jubbelijubb och sen kom Daniel och hämtade mig och vi hämtade vårt barn på dagis. Hon var glad och åt uuuuussssssstttttt. Det är det bästa hon vet. Uuuuusssssst. Och guka! Jag måste börja skriva upp alla små ord som poppar upp. Uuuust, guka, ooozzzi, mamma där, mommo, Leeeeeejjjjnnnaaaa, pappa där, ebba här, WOW, ja, nä, heeeejheeeeej, heeeeejåååå....älskade lilla loppa! Nä, fi fan vad trött jag är. En sak till. idag har jag bjudit mina föräldrar och ebba på pulled pork. hur många vuxenpoäng? Minst 150! Hittade receptet hos 56kilo (googla, jag orkar inte länka). Mycket gott och inte så vansinnigt lång tid i ugnen som många andra pulled pork. Bara 2 timmar. Så var inte vrålhungrig när du börjar med maten! Men ohlala, det var värt att vänta på. MVH Mästerkocken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.