fredag 18 april 2014

Ergobaby 360

Jag är helt till mig! Jag har ju en fetisch på bärselar, och har testat många! Jag började med ergobaby, och älskade hur den är utformad och ergonomisk för både bärare och plutt. Meeeeeen...med alla bärselar och bärstolar och sjalar jag provat har jag saknat att barnet alltid har behövt sitta med ansiktet mot bäraren. När dom är puttesmå, jättebra...men sen... Nu när Ebba är så stor vill hon absolut inte stirra inåt, och jag kände redan när hon var 4-5 månader att jag ville kunna bära henne så hon tittade utåt. Visst finns det bärselar där barnet kan titta framåt och sitter vänd från bäraren, men de har inte haft den ergonomiska utformningen som jag vill bära mitt barn i. Bärsjal har jag aldrig fått rätt på och bärstol funkar bra, men är ju inte jätteskönt för axlar och sånt. Men nu!!! Håll i din lilla luva för äntligen har en ny ergobaby lanserats där man kan bära barnet så det tittar framåt. Allså, jag är så uppspelt för detta så jag bara vill skutta iväg till närmsta återförsäljare, köpa en ergobaby 360 och sen studsa hem med Ebba i den, blickandes framåt! Förstår du hur genialt? Samma ergonomi, men äntligen en bärsele där barnet kan titta framåt. Och inte bara det, det finns fyra olika positioner för barnet att sitta i och 360 grader för bäraren att snurra runt barnet på (allså inte upp och ner, men mage, rygg, höft)

Och bältet man sätter runt sig spänns med kardborre. Tack för det. Vadderade axelremmar. Praise the lord. Dessutom har 360 extra bra rumputformning för barnet, oavsett på vilket håll de sitter. Ergobaby från början:bra. Ergobaby 360:f a n T a s T i s k T! Vill du veta mer även om jag genom detta uppspelta inlägg fått med allt bra så besök ergobaby.se
Jag får redan bilder i huvudet av mig själv med Ebba i nya ergobabyn där vi strövar i skog och mark och hon ser hela världen från sin utmärkta position! Ohh visioner och drömmar och bärselar är det bästa jag vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.