tisdag 29 april 2014

Krakel och spektakel i Halmstad. En lördag i bilder och upplevelser!

Hej! Nu är jag här! Är det bara jag eller känns det som om nån slags tidsförskjutning äger rum när det blir soligt? Det känns som att man hinner med väldigt mycket, samtidigt som klockan går så otroligt fort. Hur blev hon lite över tio nu tillexempel? Det har hunnit bli tisdag och jag har försökt sortera lite av intrycken från krakel och spektakel i Halmstad. Kommer krakel och spektakel till en stad nära dig, ÅK DIT! och ta med dig ungarna, dom kommer älska det! ta med dig plånboken också, för du kommer hitta så mycket fint och till bra priser och kuliga saker att du bara måsta köpa. Japp, så är det bara.

Tänkte bjuda på lite bilder från allt kul på Halmstad Arena!



                                                 Det var en hejdundrande vacker dag.







Här står vi och väntar på att få komma in. En papagoja, en hund, Spiderman, Batman, en teletubbie och en Meekatt hälsar välkomna!












Jag köpte visst dessa byxorna från me&i till mig själv. Jag förstår inte vad jag haft för byxor innan. Det känns som att gå naken. typ. Men dom är så underbart sköna och snygga både till vardag och fest att jag lätt vill kasta ut alla andra byxor jag äger och bara ha dessa två. Det är sant.





Innan mässan slog upp portarna var det bloggfrukost för bloggarna. Där fick vi 4 (!!!!!!!!) goodiebags som var fullkomligt fullproppade!



Litet smakprov. Bland annat massa spännande choklad och lakrits. Och parfym från me&i.


Kavat hade grymma mässpriser på sina skor, både för stora och små och skickade med goodiebags med skova och bilderbok bland annat.

Det fanns så mycket hudvårdsprodukter och smink i goodiebagsen att jag inte kommer behöva köpa något sånt inom de närmsta fem åren.






Kolla in! Hur lyxigt är inte detta? Jag är glad att jag körde bil och har stort bagage :) Bara att ösa in allt!



Köpte givetvis saker till Ebbeluringen med. Denna klänningen från me&i för 100:-? Jo, jag tackar!




Cooola racerskor med blinkljus.

Loppi fanns också på plats så man kunde hämta ut deras Loppipåse om man registrerat sig (inget klabbigt, enkelt och smidigt och gratis). Den var proppad med bra bebissaker. Ebba var kanske aningens för stor för sakerna i den, men hon bet lite på bitringen som var med. Det var väldigt fina saker i den i alla fall! Och loppitidningen var också med. Lådan med klossarna köpte jag till Ebba. Så underbart söta träklossar som kan bli olika djur, 150:-. Som hittat! Det med zebratyg är typ en bandana, väldigt söt! Den köpte jag också till Ebba. Och världens sötaste rutiga solhatt från My bliss.




På tal om företaget My Bliss. Hur gulligt är inte detta sommarsetet? I goodiebagen fick man ett par jättesöta babytrosor, också deras eget märke, som också kommer bli jättesöte i sommar (till Ebba då. Jag ska inte gå i ett par gulliga trosor. Det blir liksom inte lika gulligt på något vis. Inte bland folk i alla fall..)





Här är den golliga babytrosan. Den kommer va jättesöt på blöjrumpan. 


Hos me&i hittade jag dessa grodbrallorna också till Ebba. Supersöta! Goooda! Goooda! Utropade hon förtjust när jag visade henne dem :)








Här är en liten sneakpeak ner i en av goodiebagsen. Ohlala!











Lite av allt goodie som fanns i påsarna. Krämer, parfym, örhänge, läppglans....ahhh, jag luktar så goooott.





Jag brukar säga att Ebba älskar huvudbonader. Det är kanske för att jag också gör det och alltid köper mössor/hattar och annat hon kan trä på huvudet. Denna handvirkade söta mössan köpte jag också. Hur söt hon är i den. Jo, megasöt!





Sån här hade alla vip-bloggare. Ja, allså det stod ju inte mitt namn på alla. Det hade varit kul dock!






Mässan för hela familjen är krakel och spektakels slogan. Och det ser man ju på denna bilden :)









Och äntligen lyssnade jag på Erik Ståhls föreläsning. Den är verkligen fin. Ska bli känslosamt, fint och speciellt att läsa hans bok.

Sen sa jag hejdå mässan och hejdå alla roliga bloggare! Tack för en fantastiskt rolig lördag!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.