onsdag 30 april 2014

Memory lane....när man vaknar och inte kan somna om. Och blir privat. Och berättar från hjärtat.


Ofta. Inte för att skryta, men minst tre/fyra gånger i veckan får jag en liten påminnelse om tiden som varit. Om de 3,5 år när jag var en av de röster som väckte dig var morgon, som fick äran att vara ditt sällskap i din morgon. Och jag saknar alla dom på andra sidan radion som lyssnade och fanns där. Som skickade blommor, som kom fram till mig på stan, som tyckte att dom kände mig. Jag saknar Johan och Anders som jag jobbade med. Som jag lärde känna under 3,5 år och som jag lät lära känna mig. Det var 3,5 år där jag skrattade som jag aldrig skrattat förr. Då var jobbet mitt allt. Verkligen. Jag körde bil 10 mil om dagen och satt i bilen 4.20 var morgon (typ. sådan var visionen i alla fall).

Allt har sin tid här i livet. Jag tänkte ibland när jag gick och la mig att imorgon är kanske dagen då jag krockar med en älg och inte klarar mig. Men jag klarade mig, i 3,5 år körde jag tio mil om dagen och blev inte utlasad eller fick gå efter de två magiska åren på Sveriges Radio. Så jag hade tur på många sätt och vis.    
 
Var sak har sin tid här i livet. Jag är lycklig där jag befinner mig i livet NU, idag. Men jag tycker om att jag är saknad.   

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig påminnelse av att något du gjort i livet har satt positiva spår i så många andra människors liv! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också om att lyssna på dig och blev rätt glad när jag hittade bloggen - en liten tröst iaf att du inte följer med min väg till jobbet längre ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Och tack för att du läser :)

      Radera
  3. Men varför kom du inte tillbaka till oss. Programmet har aldrig blivit detsamma utan dig. Lena i Ängelholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var rart Lena. Sveriges Radios anställningsvillkor är inte att leka med....tyvärr. Men vad fint att du saknar mig och läser här :)

      Radera
  4. ...det är 15 (femton) mil Klippan-Krstianstad t/r. Eller har du en KORTARE väg? Du ska ju inte ta i i underkant, ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isåfall ska jag deklarera för ännu mer bilkörning! 9,7 hade jag från dörr till dörr för att vara exakt.

      Radera
  5. Vi är många som saknar ditt skratt i radion ska du veta!

    SvaraRadera

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.