måndag 23 september 2013

Cirkus och boogie och poledance

Har helgen redan hunnit passera? Hur gick det till? Jag har ju inte hunnit berätta för dig om vår helg! Allså, söndagen får faktiskt vänta in mig och inte ha så bråttom att bli måndag så jag hinner uppdatera bloggen. Okej tiden, kan vi säga så?

Vi tar det från början:

Fredag. Ljuvliga fredag! Jag cyklade hem snabbt som en vessla, packade ihop mina saker, bebisens saker och tog hunden och satte mig på tåget. Hunden valde att sitta och småklökas hela vägen, men som tur var skulle vi inte så långt så jag behövde inte skämmas så länge. Blev upphämtad av min syster som varit med och passat bebis när bebisens pappa körde ferrari. Sen hem till mama och papa där bebis och kille fanns. Slängde i mig mat, pussade på bebis och kille och sen hej och goodbye vidare på nästa äventyr: cirkus Cirkör i landskrona.
Mycket, mycket bra. Lite mycket garn och snöre bara. I pausen sa både jag och mamma "hoppas inte dom ska gå på mer lina nu", Men det skulle dom. Men det var vackert och fint och vilket ställe landskrona teater är! Och ja, jag vill fortfarande lära mig poledance.

Sen hem till mama&papa igen. Då dök en syster till upp. Hurra! Fullt hus! Hopp i loppelådan och ladda för en ny dag!

Lördag. Ahh, frulle hos mamma och pappa. Finns inget bättre. Ebba var i sitt esse, det fanns ju hur många händer som helst att hålla i och hur mycket som helst att titta på, lyfta, flytta, klättra.....

Till slut hade jag fått på vilda bebin kläder, ytterkläder, skor och mössa och fått ner henne i vagnen så då blev det bussen in till stan. Busschaffisen valde att ha full patte på värmen i bussen. Mycket svettig mamma, bebis som ville gå runt i gången, slå passageraren framför i huvudet och inte sitta still. Vi kastade oss av bussen när vi äntligen kom fram till Helsingborg. Puh. Som tur var hade vi min mamma med oss. Vi hann och gå lite på stan (i looooooove smart buy, vilket ställe!!) och äta lunch där Ebba passade på att baja så det stank på hela restaurangen. Sen gick jag och Ebba på babyboogie. Jättebra! Det var ett gäng som spelade massa olika instrument, sjöng, hade massa bollar och tygstycke och annat som barnen fick känna (äta/slemma ner för Ebbas del). Hon tyckte det var väldans kul alltihop och sprätte och dansade med tjockabenen.

Sen hämtade vi hunden som var kvar hos mama och papa (du förstår att det ska läsas med spansk brytning va?) och åkte hem. Min intention var att ge mig ut och springa men jag var för trött. Tyväääärrrrrr. Söndag då. Ja, ingen bil och ingen vagn. Så Ebba och jag lekte i kojan, övade oss på att krypa baklänges, gjorde korvstroganoff, busade, myste och hade det bra i myskläder fram tills pappan i huset kom hem vid 15. Då fick vi ta på ordentliga kläder och åkte iväg och fick söndagsmiddag. Jadå. Man tackar.

Sådär ja. Det var min helg.    

Fan, vilket tråkigt jävla inlägg. Kommer bli roligare sen när det inte är måndag. Kanske på onsdag eller torsdag. Men lovar inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.