måndag 30 september 2013

Så jävla harmoniskt

Jag skrev igår att jag fyndat på bakluckeloppisen. Har varit på jakt efter buddhahuvud och madonna-figur att ha i trädgården och inomhus. Och se på fan, på bakluckeloppisen stod två killar och sålde egengjorda betonggrejer. Kan man ju tycka att jag kunde gjort det själv eftersom jag ju också är en del i betongbranschen, men för det priset dom tog för sina grejer var det rena fyndet.
 
 
Buddhahuvudet hamnade i köket. Ahh, så harmoniskt. SÅ JÄVLA LUGN OCH AVSLAPPNAD MAN BLIR BARA AV ATT TITTA PÅ DET. SÅ INIHELVETES LUGN OCH FRIDFULL.
 
Två madonnor blev det också. En hamnade i hallen och en i sovrummet. Så nöjd med mina inköp.
 
Ebba fick träleksaker av sin mormor som en glad asiat sålde. En bultbräda (akta dig Rozz) en rolig labyrintgrej (akta dig Rozz) och en grönsakslabyrintgrej (akta dig Rozz). Mycket festligt.
 
Just det, behövde jag använda mössan inatt och funkade det? Japp, vid femtiden imorse åkte den på och HALLE FUCKING LUJA, det funkade!
Undrar du vad jag pratar om nu och vad det är för något vi sysslar med i vårt hushåll med mössor så hänvisar jag dig till inlägget innan.
 
På schemat idag: babysim direkt efter jobb, sen hem och laga mat och efter det virkkurs! Ska bli kul, har faktiskt lyckats göra huvudet till det som ska bli en tiger. Det blir nog en liten Quasimodo-tiger, men jag älskar den ändå och ska dyrka den om jag lyckas göra en hel figur!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.