söndag 29 september 2013

Söndags-summering



Inledde söndagen med ett leka med lördagsfynden från jabadabado. Gissa vad jag gav för tårtan? 30 pix! Ohlala. Innan vi går vidar:
Ebbas nya grej är att vakna på natten och ligga och dra mig i håret. Och ett och ett drar hon i varje strå så det känns som hjärnan ska följa med ut varje gång. Aj. Men är man så söt och kul som vår lilla spexare är så kommer man undan med det mesta. Men inatt är det jag som är redo. Har tagit in en mössa i sovrummet så behöver vi lyfta in henne tar jag på mig mössan. Bring it on!

När vi lekt färdigt med tårtan så åkte vi till stora staden. Ohh, jag saknar staden. Pulsen, utbudet, ljudet av båtar på sundet, promenader i parken och allt annat man kan få i en stad. Har typ en miljon köpoäng så man kanske skulle slå till på en lägenhet. Ska ta upp det nästa gång det är familjeråd. 

Ebba bara sov och sov när vi stigit av tåget så jag hann läsa en tidning och dricka en stor latte innan hon vaknade. Jag älskar när vi inte har bråttom någonstans, Ebba pekade på panoramafönstret i taket hundra gånger, vinkade till samma tjej så det nästintill var ofredande och bjöd på sitt rån till alla som kom in på fiket. Och jag bara hängde på, vi hade ju all tid i världen. Sen gick vi genom stan och tittade på fontäner, hundar som var ute på promenad och träd som vajade i vinden.

Sen lattjolajbans, hälsa på Daniel och lina i deras nya lägenhet. Oj vad fin. Ebba levde loppan, dansade, backade och klättrade på allt hon kom över. Vi praktiserade också gående lunch. Det innebar att jag försökte mata Ebba som tyckte det var toppen att kunna både leka och äta. Resultat: mat i hela lägenheten och på allas kläder.

Nu ska vi se på film så jag snabbsummerar resten: backluckeloppis med bästa fynden på länge, världens mest fantastiska fika som lina bakat, gokaffe och biblioteksbus.

Sen tåget hem och då kom killen också hem och vi har framtidsplanerat. S p ä n n à n d E.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.