onsdag 18 september 2013

OM: vårt bröllop, danska för nybörjare och knäckemacka med ägg

Jag vet inte varför inlägget om lille hunden och tratten plötsligt dök upp här igen, men skit med det, är säkert nåt med det tekniska. Sitter och äter en knäckemacka med ägg. Kan va det godaste som finns.

Har just avslutat en lektion av min danskakurs som jag läser på distans. Min bästaste Emma sa till mig innan idag "har du nu kollat så allting funkar"? Ohhhhhjaa, sa jag. Och det var ju delvis sant. Jag hade kollat så jag hörde något i headsetet. Däremot hade jag inte kollat så jag hördes eller att jag fick igång webkameran. Faaaaaaan, paniken som uppstår när jag hysteriskt försöker få igång ljudet och kameran. Det slutade med att alla andra syntes som söta små videos med ljud och bild. På johanna zachhau var det en tom ruta och inget ljud. däremot hörde jag allt så jag satt och repeterade och var med på chatten. en abe. en mand. farvel! faktiskt lite glad att jag inte fick igång min mikrofon för alla andra var tydligen proffs, fick lite panik och måste verkligen öva mer på att prata danska. Tur att jag har Ida, den utflyttade Skåningen som nu bor i Odense. IDA: vi ska ha danskalektioner. Typ varje kväll efter 21 när dom små somnat. En mand och en abe sitting in a tree, k i s s i n g. Nä, nu blandar jag hejvilt, men ni förstår vad jag menar.

Idag har jag varit ledig. På min lediga dag har jag gjort följande: sagt tiiiituuu minst hundra gånger till Ebba som gömt sig i favoritleksaken, sitt pippitält.  druckit te. te är det nya kaffet. fast jag har druckit en kopp kaffe. med det bästa sällskapet, så då är det väldigt gott och väldigt trevligt. men jag ska sluta dricka onödighetskaffe som jag bara blir hypad av. jag har varit på innebandymatch och jag har sovit lite på soffan. och varit och handlat höstblommor. och så en sak till: vi har varit och pratat om bröllopet på ett ställe som vi gärna vill vara på. jag har några få önskemål till bröllopet: jag ska vara megasnygg och inte väga mer än 60 kg (det gör inget om jag snittar 55 kg) och så ska vi ha servering. Ingen ska behöva springa och servera, utan alla, gäster och brudpar ska sitta på arselet och ha en bra kväll. Ojojoj, vilken dag och kväll det kommer bli om det blir där vi var idag. Älskar det stället, deras mat och hela omgivningen. Kändes mycket bra.

Jag har fasat lite för planeringen, men igårkväll sa jag och blivande maken att tudelou I love you och sånt och sen började vi planera. Saker vi bråkade lite om, men inte jättemycket: när vi ska ha bröllopet, vilka vi ska bjuda (min kille är mycket snällare än jag, han ville bjuda massa spån, det vill inte jag), vilken sorts musik som är bra. Sen var det inte så mycket mer, för att vara jag gick jag med på väldigt mycket. Fan, måste varit ur form.

Vad mer? Just det, fan vad kallt det blivit. Vi försöker få tag på ett kaminskydd. Går sådär. Vi liksom resten av Sverige har kommit på att vi vill tända en brasa nu och alla kaminskydd verkar vara slut.

Jaja, nog om detta. Nu, dagens höjdpunkt: gå och lägga sig och spela candy crush.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.