lördag 1 februari 2014

Äventyr i Lund

I veckan var det Daniels tur att göra laseroperation på ögonen. Han gjorde det i Lund, så Ebba och jag följde med för att kunna köra hem (jag, inte Ebba). Medans han fick spärra upp ögonen och höra surret av lasern så gick vi på stan. Mysigt. Vi lunchade på "salands&smoothies". Det var supergott och supertrevligt, men de hade bara höga barbord och barnstolarna var vanliga Ikea, så Ebba satt typ en meter under mig. Så kunde vi ju inte ha det, så hon fick sitta sidan om mig och käka. Mallig? Skojar inte. Och så upptäckte hon en ny matfavorit, quinoa. Kul, vi behöver lite alternativ till pasta!

Hade det riktigt mysigt och strosade runt tills Daniel ringde. Då hämtade vi honom och sen skulle jag köra hem. Allså från Lund. Helvete vad dåligt skyltat det var. Så dåligt att jag inte fattade vart jag skulle vilket resulterade i att jag körde via Kristianstad. Tur att Daniel satt och blundande hela vägen. 7 eller 8 mils omväg bara. Ibland frågade Daniel var vi var. Schhhh, sov du bara, sa jag då och förbannade mitt lokalsinne och vägverkets dåliga skyltning. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.