måndag 3 februari 2014

Egentid i bilen för småbarnsföräldrar

Ahhh......sitter i soffan och dricker en smooooooothie gjord på havremjölk och massa bär. Låter nyttigt va? Mmmmm... men allt jag tänker på är det här mantrat: frukt är inte godis. nej, det är det inte. helvetes skit.


Låt oss tala om något annat så jag glömmer hur gott det är med godis.


I fredags kom vi på att vi ska ut och resa om några dagar och det här med passen.....hmm...och då upptäckte vi att mitt pass gått ut. Ajdå. Så i lördags var det bara rakt in till the big city för att greja nytt pass och hålla tummarna hårt för att det är klart till fredag.


Ebba sov superdupergott i bilen så Daniel och jag gjorde det som småbarnsföräldrar gör när dom har tid över: parkerade bilen och satt och spelade candy crush på våra mobiler medans vårt kärleksbarn låg och sov gott i baksätet.


Sen var det lunch med mormor och morfar och Ebba var i sitt esse och åt spagetti bolognese med hela huvudet. Tjo flax vidare på nästa äventyr: teater på stadsteatern. Ebba var nog lite liten, plötsligt stod hon och drog i ett tjusigt draperi som hon hittat. Men så är det ibland. Sen Väla och jag hade lovat Ebba att hon skulle få en heliumballong, men när vi kom in i ballong/partybutiken ville hon bara ha en pinata och det fick hon inte. Sen köpte jag en smoothie (det är det nya tydligen) och vi åkte hem.


Det var lördagen det och sen var det söndag och då åkte jag och Ebbs till mina föräldrar och hängde där hela dagen. Jag var verkligen inte sugen på att vara hemma själv, och kallt och djävligt är det, sådär kallt så det gör ont in i märgen. Så kallt är det ochdå vill man inte va ute. Så vi var där hela dagen medans Danne jobbade. Lillasyster lina och hennes D dök också upp. Lattjo lattjo lattjo.


Idag är det måndag och jag är fortfarande förkyld och har inte tränat på flera dagar och snyter ut flera liter snor vareviga dag. Saker som varit kul idag: babysim med vilda bebin. Nu ska jag gå bananas på pinterest och fundera på en att göra lista.


Hejdå.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.