onsdag 19 februari 2014

Olé! Hasta la vista! Un cerveca pour favour! Nu ska det lagas mat med spanska inslag! Flamenco i köket!

När jag var på en språkresa i vive la France en gång för länge sen, i min ungdom, håhåjaja, då bodde jag hos en snäll men knasig familj. Exempel: en kväll var det grillfest hos en av de andra franskorna. Familjen jag bodde hos bodde lite utanför och vi var tvungna att få skjuts vart vi än skulle, och just på denna grillfesten kunde vi inte gå för tjejen jag bodde hos skulle städa hos sin sköldpadda. Kul tjej. I vilket fall, hennes pappa var kock och han lagade en fantastiskt god musselgryta. Ända sen dess har jag drömt om att laga något liknande. Nu är året kommet! På middagshjalpen.se hittade jag det här receptet. Ohlala vive la france och allt det där. Här blandar jag Frankrike och Spanien med Sverige och allt vad jag kan. Men håll med om att det verkar galet gott? http://www.middagshjalpen.se/recept/kvissleby-paella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.