tisdag 18 februari 2014

Bajsfestival på bibblan, effektiv kvart och en känsla av vår!

Har precis satt mig på röva på en stol i köket. Dricker te ur den här fina muggen
som jag fick i julklapp, har jag berättat det? Skrev ju i bloggen i höstas att jag tyckte dom var så fina, muggarnan från Design house Stockholm med Elsa Beskow motiv. Och min fina syster L, hon gav mig den här i julklapp. Eftersom det inte blev någon träning hade jag ju en hel eftermiddag och kväll till mitt förfogande. Härligt! Jag och Ebba tog en sväng till bibblan på kvällskvisten. Det luktade vår i luften på vägen dit och jag fick feeling efter vårkvällarna då knoppar brista, fåglar sjunger och man känner livet återvända i takt med solen. Däremot luktade det inte lika gott på bibblan. Eller jo, det gjorde innan vi kom dit, men sen bajsade Ebba koncentrerat i några minuter och sen var det en som frågade om det var något fel på avloppen på barnavdelningen.....ajdå. Efter att ha bytat/sanerat Ebba hade vi en kvart kvar till stängningsdags men vi hann låna ett gäng böcker, titta på massa leksaker, testsitta små och stora stolar och prata med alla som kom in. Effektiv kvart! Hon är sin mors dotter :) Dagis hade gått bra idag. Ebba hade traskat in och sen var det full fart. Daniel var givetvis med, men mest som femte hjulet eller vad man säger. 

Imorgon ska han lämna och vinka hejdå är tanken......hoppas det går bra. Det är nog bättre att han gör det än jag. Jag skulle vilja vara där, som en fluga på väggen och bara kolla så allt är okej, att hon inte är ledsen och att andra ungar är snälla mot henne. I nån av Liza Marklunds böcker om Annika Bengtsson är det nåt barn som varit elakt mot Annikas barn. Då går hon till dagis och mordhotar den ungen. Jodå. Nu ska jag brodera lite. Blev sjukt pysselinspirerad på syjuntan som jag och en annan tjej drog igång igår. Sju pers blev vi igår, man får komma och gå hur man vill. Och så bara pysslar och fikar vi. Mycket trevligt. Nu, broderi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.