fredag 7 februari 2014

Hej helgen!

Nu tar vi helgen i kardan och skuttar mot lördag och söndag. Viss förvirring råder. Brukar ha min glaskurs på lördagar (inte varje lördag) men nån gång i månaden. Som mens ungefär. I alla fall, nu blir jag förvirrad för jag har skrivit in det på söndag….mycket märkligt och rör till en vanemänniskas universum. Är det på lördag eller söndag och är det över huvudtaget denna helgen? Mystiskt. Glömde ju berätta att jag var på min simkurs i onsdags. ”Simkurs för vuxna som vill utveckla sin simteknik”. Väldigt kul. Jag brukar alltid vara så snäll och om det blir trångt eller så brukar jag alltid hålla mig undan för andras skull. Men denna gången, FUCK THAT, tänkte jag. Jag har ju betalt lika mycket som alla andra som simmar här så jag vill inte ge avkall på min kurs. Så jag plaskade, ”krålade” och plöjde genom vattnet. Krockade, simmade upp på folk och skvätte men dom simmade upp på mig också så skit med det. Underbart! Det funkar att vara elak också. Jag trivs nog bättre med att va elak. Det är mer jag. Varför låtsas? Det var lite märkligt efteråt. Vi hade blivit tillsagda att byta om i ett speciellt omklädningsrum. Jag vet inte om jag hamnade fel eller vad som hände för där var inga andra vuxna. Efter att vi simmar klart försvann de andra kvinnorna iväg till..jag vet inte var de tog vägen…och jag var den enda som gick till det omklädningsrummet som jag uppfattat att vi skulle va i. Där var bara småtjejer och jag. Som en jätteförvuxen bebis. Det kändes så obekvämt att jag bytade om på toaletten….det har jag inte gjort sen jag gick i skolan…..kände mig som en snusktant som hamnat fel….måste fråga nästa vecka var alla andra tog vägen? Sen kom jag hem och snusade på det fjuniga lilla huvudet och barnet jag älskar så det bubblar över i hjärtat. Och sen gick jag bananas på tatueringar på Pinterest. Du måste skaffa Pinterest om du inte redan har det! Som google-bilder fast skojsigare. Det är väl ett kul ord, skojsigare? Undra hur ont det gör på en skala att tatuera sig på insidan av höger pekfinger? Där vill jag nämligen ha en liiiiten tatoo. Det ska jag ge mig själv i present när jag slutar bita på fingrarna (sjukt äckligt…jag vet ajabaja och allt det där). Nu är det helg. Tänk om solen tittar fram lite igen som den gjorde i veckan? Hoppas det. Jag håller mina sönderbitna tummar för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejhejhallå! Skriv något kul/snällt. Så blir jag glad.